Retur, byte och reklamation - Classicum

Upp till 20% på alla glasade rum! Till kampanjen »

Retur, byte och reklamation

Behöver du returnera, byta eller reklamera en vara? Vi hjälper dig!

RETUR & BYTE

Du som är konsument och handlar hos oss på Classicum Växthus AB har lagstadgad ångerrätt i 14 dagar. Ångerrätt gäller dock inte för måttbeställda och kundanpassade varor (exempelvis specialtillverkade växthus/uterum, måttanpassade skjutpartier eller andra beställningsvaror). Vid delleverans börjar ångerfristen löpa först från det att du mottagit den sista varan.

Vi ber dig notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Vår adress att returnera till:
Classicum Växthus AB,
Kabbarps Smedjeväg 7-10
23352 Åkarp

Returnering kan ske på tre vis:

1. Retur i Classicums butik (Kabbarp, Skåne)

Vid ångrat köp kan du kostnadsfritt returnera din vara i Classicums butik i Kabbarp (Kabbarps Smedjeväg 7-10, 232 52 Åkarp). Vid retur använd dig av din orderbekräftelse som kvitto så att vi kan se summan du betalt (digitalt/i telefonen funkar bra).
På beställningsvaror och specialanpassade varor har vi ingen returrätt.

2. Paketretur via ombud (gäller köp via classicum.se)

Om du ångrar ditt köp av våra lagervaror har du full retur- eller bytesrätt inom 14 dagar. Vid ångrat köp av varor som skickas via ombud står köparen för fraktkostnaden. Varan skall vara förpackad i originalemballage och utan skador för att återbetalning skall ske.

För att göra din retur:
1. Packa väl ner de varor du vill returnera eller byta.
2. Fyll i och lägg med ett returformulär eller skriv tydligt på följesedeln vilka varor det gäller samt orsak för effektivare behandling.
3. Välj "leverans till företag" vid bokning av frakt.

3. Lastbilsreturer (skrymmande varor)

Vid ångrat köp som kräver lastbilsretur kontakta Classicum per mejl. Gäller skrymmande kollin längre än 120 cm, som inte kan skickas via ombud.

Vi skickar dig returhandlingar och instruktioner om förfarandet. Vid retur måste varan vara förpackad i originalemballage och utan skador för att återbetalning skall ske. Vid ångrat köp är det du som står för returfrakten och vi fakurerar dig i efterhand.

På beställningsvaror har du ingen returrätt, läs mer under beställningsvaror i våra köpvillkor.

REKLAMATION

Om du har upptäckt ett fel på din vara kan du göra en anmälan till oss direkt genom att skriva till info@classicum.se för snabbast behandling.

Inkludera följande i ditt mejl:

  • Ordernummer
  • Beskriv felet väl och skicka med bilder så att en bra bedömning kan göras.

Vi hjälper dig så fort vi kan efter att anmälan inkommit till oss.

KONTAKT & ÖPPETTIDER

Välkommen till Classicum Växthus! Här hittar du våra adresser, kontaktuppgifter, telefontider och öppettider i våra visningsträdgårdar.

Kontakt & öppettider

VILLKOR & GARANTIER

För köpvillkor, garantier samt leveransvillkor kan du läsa mer på vår villkors och garantisida.

Läs mer här »

BLI INSPIRERAD

Orangeri, växthus, isolerat uterum eller vinterträdgård? Hur har andra gjort och vad tänker de efter sitt växthusköp? Låt Krickelin och några fler av våra kunder inspirera dig i ditt val av ett glasat rum.

Våra kunder
0
    Din varukorg
    Din vagn är tom.