Jobba hos oss
VÄX TILLSAMMANS MED OSS
Tänk att få arbeta med sin passion. Med människor, härliga kunder och fantastiska medarbetare. Det har vi möjlighet till på Classicum.
Egentligen räcker det med att titta på ett glasat rum; växthus, orangeri eller vinterträdgård för att väcka drömmarna till liv; gröna drömmar om en tillvaro för både avkoppling och sociala tillställningar. Classicum har ett mycket brett sortiment av växthus, orangerier & isolerade vinterträdgårdar. I Kabbarp och i Solna har vi stora utställningsträdgårdar med våra konstruktioner i naturlig utomhusmiljö. Vårt nybyggda huvudkontor ligger i Kabbarp utanför Malmö där vi förutom vår fina utställningsmiljö även skapar en ny inspirerande inomhusutställning, café och butik. I butiken säljer vi redskap, odlingstillbehör och inredning för det glasade rummet.
Vill du följa med oss på den här resan?
Skicka in en spontanansökan till info@classicum.se eller kika här under vilka tjänster som ligger ute just nu.
Lagerarbetare till Classicums huvudkontor - Kabbarp, Skåne
Vill du ha en bred och omväxlande roll på vårt lager och butik i Kabbarp utanför Malmö? Vi växer och söker nu en engagerad, ansvarstagande lagerarbetare med ansvar för pack & plock där kundservice är A & O och som hugger i där det behövs!
LÄS MER
Om Classicum Växthus:
Classicum Växthus har sedan 1993 erbjudit ett av Skandinaviens finaste sortiment av glasade rum, växthus, orangerier och isolerade vinterträdgårdar. Vårt nya huvudkontor, lager, växthus- och uterumsutställning och butik om 1800 kvadratmeter ligger i Kabbarp cirka 10 minuter från Malmö. Här kan du uppleva vår fina utställningsmiljö och visningsträdgård, men även en inspirerande inomhusutställning, butik, café och restaurang. I butiken säljer vi växthustillbehör, trädgårdsredskap, odlingstillbehör, växter, delikatesser och inredning både till det glasade rummet, hem och trädgård. Vi erbjuder även kurser, event och möjligheten att boka konferenser i våra vackra miljöer.
Till vårt lager och butik söker vi nu en Lagerarbetare med ansvar för pack och plock
Förutom sedvanliga lagersysslor (pack/plock, lossa, in- / utleveranser osv) kan det också förekomma viss montering, felsökning och service. Det är ett litet företag där delaktigheten är stor och alla är med och bidrar. För oss är kunderna det allra viktigaste och står alltid i centrum. I din roll som lagerarbetare kommer du även att möta våra kunder både i vår utställning, på telefon och via e-post. Vi tror därför även att du har god kundservice och drivs av att kunden ska bli nöjd oavsett om det är det lilla extra vid en paketering av en vara eller om det är bemötandet på telefon. Vårt nya huvudkontor och butik har funnits i ett år och vi har en fortsatt spännande resa framför oss med att skapa ett inspirerande utflyktsmål för hela familjen.
Arbetsuppgifter
- Ta emot och hantera ordrar via e-handel, mejl och telefon
- Godsmottagning
- Göra ankomstkontroll och registrering
- Bevaka/Göra in-/utleverans av varor
- Varuuppackning
- Plock och pack
- Hantera utskrifter av fraktsedlar, följesedlar mm
- Fakturering av skickade varor
- Märka upp varor och plocka in på rätt lagerplats
- Laddning av truck, skötsel och ordning på lager
- Enklare snöskottning vid dörrar och portar under vintertid
- Lasta varor med truck
- Vid behov hjälpa till i butiken
Din bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från lagerarbete och som vågar ta initiativ och har en förmåga att se vad som behöver göras. Du trivs i rollen att kunna arbeta självständigt men i ett härligt team där vi hjälps åt för att få jobbet gjort. Du är strukturerad och tycker om att ha ordning och reda omkring dig. Du gillar att ha variation i ditt arbete och trivs även med att möta kunden i vår utställning, på mejl och telefon.
Tidigare erfarenhet från lagerarbete är ett krav men vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Du är bra på att samarbeta och med ditt positiva sätt bidrar du till att skapa en god stämning och lagkänsla i teamet.
Truckkort är meriterande.
För rätt person kan det även finnas utvecklingsmöjlighet att arbeta med inköpsadministration av växthustillbehör och därmed ha kontakt med våra leverantörer både i Sverige och i utland. För detta krävs kunskaper i engelska.
Dina datorkunskaper är mycket goda och du arbetar obehindrat i Microsoft Office. Du kan planera ditt arbete självständigt och är organiserad och flexibel. Vi hoppas att du känner att våra värdeord som är engagemang, kvalitet, kunskap & kreativitet, glädje & positivitet samt inspiration stämmer väl överens med dig.
Teamet
Vi erbjuder dig ett spännande arbete på ett välskött familjebolag, i en inspirerande miljö, tillsammans med ett team av härliga kollegor som alla brinner för att göra Classicum Växthus till en varmare plats. Idag består teamet av 18 medarbetare, uppdelat på försäljning, logistik, lager, butik och marknad. Du rapporterar till Butikschefen.
Tjänsten
Classicum har öppet 7 dagar i veckan och arbete på helger kan förekomma. Den ordinarie arbetstiden är dock förlagd mån-fre.
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 75% med möjlighet till ökad omfattning framöver. Start enligt överenskommelse. Tjänstens omfattning styrs efter den sökande vi väljer. Vi tillämpar provanställning. Avtalsenlig lön enligt Handelsanställdas förbund.
Placering på huvudkontoret i Kabbarp, Skåne.
Ansökan
I denna roll erbjuds du en spännande möjlighet att arbeta i en unik och kreativ miljö. Om du dessutom känner att våra värdeord; engagemang, kvalitet, kunskap & kreativitet, glädje & positivitet samt inspiration stämmer väl överens med dig, så välkomnar vi dig med din ansökan.
Skicka in din ansökan senast den 18 juni 2023. Vi jobbar med ett löpande urval så vi ser gärna att du söker tjänsten så snart som möjligt. Ansökan skickas till magdalena@classicum.se. Märk din ansökan med ”lageransvarig”.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta butikschef Magdalena Lundberg via e-post magdalena@classicum.se eller på telefon 040-643 37 59.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta vår rekryteringsansvariga Pernilla Börjesson via e-post pernilla@classicum.se eller på telefon 040-40 69 62.
Butikssäljare till Classicum - Kabbarp, Skåne
Vill du vara med och utveckla vår inspirerande butik och vårt utflyktsmål i Kabbarp utanför Malmö? Vi växer och söker nu en engagerad butikssäljare som älskar att ge bästa service till våra kunder!
LÄS MER
Om Classicum Växthus:
Classicum har sedan 1993 erbjudit ett av Skandinaviens finaste sortiment av glasade rum; växthus, orangerier och isolerade vinterträdgårdar. Vårt nya huvudkontor med lager, växthus- och uterumsutställning samt butik om 1800 kvadratmeter ligger i Kabbarp, cirka 10 minuter från Malmö. Här kan du uppleva vår fina utställningsmiljö och visningsträdgård, men även en inspirerande butik, mysigt café och restaurang. I butiken säljer vi växthustillbehör, trädgårdsredskap, odlingstillbehör, växter, delikatesser och inredning både till det glasade rummet, hem och trädgård. Vi erbjuder även kurser, event och möjligheten att boka konferenser i våra vackra miljöer.
Till vår butik söker vi nu en Butikssäljare
För oss är kunderna det allra viktigaste och står alltid i centrum. Vi arbetar dedikerat med att möta våra kunder oavsett om de är i begynnelsen av sin dröm om ett glasat rum eller om de önskar handla odlingstillbehör, inredning eller gåbortpresent. Vårt nya huvudkontor och butik har funnits i ett år och vi har en fortsatt spännande resa framför oss med att skapa ett inspirerande utflyktsmål för hela familjen.
Arbetsuppgifter
- Möta kunden, svara på frågor och vägleda kunden på bästa sätt i butik, per mejl och telefon
- Hålla butik och utställning inspirerande, fräsch och uppdaterad
- Kassahantering
- Packa upp, göra artikelnummer, inleverera, prismärka och fylla på varor
- Sätta ihop presentpaket, examenspaket och blomsterarrangemang
- Skapa skyltmaterial till butik
- Öppna och stänga butik
- Inventera varor i butik och på lager
- Projektleda och koordinera konferenser, kurser, evenemang och kundevent
- Planera för och deltaga i externa mässor för att marknadsföra Classicum
- Arbeta med inköp av växter och hålla i blomsterkurser om du besitter denna erfarenhet och intresse
Din bakgrund
Till den här rollen söker vi dig som älskar att jobba med kunder, är serviceinriktad, prestigelös och gillar ett högt arbetstempo. Du brinner för kundkontakter, vågar ta initiativ och har en förmåga att se vad som behöver göras.
Tidigare erfarenhet från serviceyrke är ett krav men vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Du är bra på att samarbeta och med ditt positiva sätt bidrar du till att skapa en god stämning och lagkänsla i teamet.
Vi ser gärna att du har ett intresse för växter och blommor men det är inget krav. Kanske har du en floristbakgrund och om du har tidigare erfarenhet av inköp av växter, hålla i workshop och kurser, så är det meriterande. I rollen ingår även att koordinera konferenser, kurser och olika kundevents för att utveckla Classicum som besöksmål. Erfarenhet av att projektleda och koordinera projekt och event är meriterande.
Dina datorkunskaper är mycket goda och du arbetar obehindrat i Microsoft Office. Du kan planera ditt arbete självständigt och är organiserad och flexibel.
Teamet
Vi erbjuder dig ett spännande arbete på ett välskött familjebolag, i en inspirerande miljö, tillsammans med ett team av härliga kollegor som alla brinner för att göra Classicum till en varmare plats. Idag består teamet av 18 medarbetare, uppdelat på försäljning, montage, logistik, lager, butik och marknad. I denna roll rapporterar du till butikschefen.
Tjänsten
Classicum har öppet 7 dagar i veckan och arbete på helger är en del av din ordinarie arbetstid (cirka varannan helg). Utöver detta kan arbetstiderna variera vid mässor och utställningar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 75% med möjlighet till ökad omfattning framöver. Start enligt överenskommelse. Tjänstens omfattning styrs efter den sökande vi väljer. Vi tillämpar provanställning. Avtalsenlig lön enligt Handelsanställdas förbund. Placering på huvudkontoret i Kabbarp.
Ansökan
I denna roll erbjuds du en spännande möjlighet att arbeta i en unik och kreativ miljö. Om du dessutom känner att våra värdeord; engagemang, kvalitet, kunskap & kreativitet, glädje & positivitet samt inspiration stämmer väl överens med dig, så välkomnar vi dig med din ansökan.
Skicka in din ansökan senast den 18 juni 2023. Vi jobbar med ett löpande urval så vi ser gärna att du söker tjänsten så snart som möjligt. Ansökan skickas till magdalena@classicum.se. Märk din ansökan med ”butikssäljare”.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta butikschef Magdalena Lundberg via e-post magdalena@classicum.se eller på telefon 040-643 37 59.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta vår rekryteringsansvariga Pernilla Börjesson via e-post pernilla@classicum.se eller på telefon 040-40 69 62
”Classicum är ett familjeföretag där alla anställda är engagerade och involverade i miljöarbetet. Tillsammans kan vi åstadkomma mycket.”
I nästan 30 år har vi fört svenskar närmare värmen. Till en plats i det fria, närmare naturen. En plats där du kan duka upp till fest, njuta av morgonkaffet, se tomaterna växa fram eller bara vara dig själv – oavsett väder.
Men det vi är allra stoltast över är nog att vi fört människor närmare varandra. För egentligen handlar inte bara Classicum om vårt unika sortiment av växthus, orangerier och isolerade uterum av högsta kvalitet. Eller att vi under lång tid lärt oss hur man bäst skräddarsyr lösningarna efter just dina behov och din smak.
Classicum handlar om dig och dem du älskar. Om att du ska kunna umgås med dem under en längre tid på året – på en vacker och trygg plats. Som är lite varmare.