Retur, byte och reklamation - Classicum

Just nu: 30% på lagerförda växhuspaket! | Till vinterkampanjen »

Retur, byte och reklamation

Behöver du returnera, byta eller reklamera en vara? Här sammanfattas vad som gäller för returer och reklamationer vid köp från Classicum.
Vid byte eller ångrat köp står du som kund för returfrakten. Ångerrätten gäller inom 14 dagar och omfattar ej måttbeställda eller kundanpassade varor.

Ladda ned returformulär här »

RETUR & BYTE

Du som konsument har lagstadgad ångerrätt i 14 dagar. Ångerrätten gäller inte för måttbeställda eller kundanpassade varor, till exempel specialtillverkade växthus, uterum eller måttanpassade skjutpartier. Vid delleverans börjar ångerfristen löpa från det att du fått den sista varan.

Observera att det inte räknas som ångerrätt att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Vår adress att returnera till:
Classicum Växthus AB,
Kabbarps Smedjeväg 7-10
23352 Åkarp

Returnering kan ske på tre vis:

1. Retur i Classicums butik (Kabbarp, Skåne)

Du kan kostnadsfritt returnera din vara i Classicums butik i Kabbarp (Kabbarps Smedjeväg 7–10, 232 52 Åkarp). Ta med din orderbekräftelse (digitalt eller utskrivet) så att vi kan identifiera ditt köp.

Observera att specialanpassade varor inte kan returneras.

2. Paketretur via ombud (gäller köp via classicum.se)

Gäller köp via classicum.se av våra lagervaror. Du har full retur- eller bytesrätt inom 14 dagar.
Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten. Varan ska vara i originalemballage och i oförändrat skick för att återbetalning ska kunna ske.

Så här gör du:
1. Packa varan väl.

2. Fyll i och lägg med returformuläret.
Har du ingen skrivare? Det går bra att i stället skriva direkt på följesedeln vilka varor det gäller samt orsak till returen.

3. Välj "leverans till företag" vid fraktbokning.
Returadress:
Classicum Växthus AB
Kabbarps Smedjeväg 7–10
232 52 Åkarp

3. Lastbilsreturer (skrymmande varor)

Gäller större varor (över 120 cm) som inte kan skickas via ombud.
Kontakta oss via e-post så skickar vi returhandlingar och instruktioner.
Du står för fraktkostnaden, som faktureras i efterhand.
Även här gäller att varan ska vara i originalförpackning och oskadad.

På beställningsvaror har du ingen returrätt, läs mer under beställningsvaror i våra köpvillkor.

REKLAMATION

Om du har upptäckt ett fel på din vara kan du göra en anmälan till oss direkt genom att skriva till info@classicum.se för snabbast behandling.

Inkludera följande i ditt mejl:

  • Ordernummer
  • Beskriv felet väl och skicka med bilder så att en bra bedömning kan göras.

Vi hjälper dig så fort vi kan efter att anmälan inkommit till oss.

KONTAKT & ÖPPETTIDER

Välkommen till Classicum Växthus! Här hittar du våra adresser, kontaktuppgifter, telefontider och öppettider i våra visningsträdgårdar.

Kontakt & öppettider

VILLKOR & GARANTIER

För köpvillkor, garantier samt leveransvillkor kan du läsa mer på vår villkors och garantisida.

Läs mer här »

BLI INSPIRERAD

Orangeri, växthus, isolerat uterum eller vinterträdgård? Hur har andra gjort och vad tänker de efter sitt växthusköp? Låt Krickelin och några fler av våra kunder inspirera dig i ditt val av ett glasat rum.

Våra kunder
0
    Din varukorg
    Din vagn är tom.